Tak zarabiają psy w social mediach! Prosty sposób na pasywny dochód z pupila

Niektóre psy potrafią rozczulać jednym spojrzeniem i świetnie radzą sobie z pozowaniem do zdjęć. W erze social mediów coraz częściej widuje się zjawisko psich influencerów. Ich zdjęcia królują na Instagramie i w innych mediach społecznościowych. Profil pupila może zarabiać na reklamach oraz różnego rodzaju współpracach. Jak można zbudować psu markę w internecie i zrobić z niego gwiazdę na Instagramie?
- Pies w roli influencera – dlaczego zwierzęta podbijają media społecznościowe?
- Jak stworzyć profil psa influencera?
- Jak zarabia pies influencer? – podstawowe możliwości
Pies w roli influencera – dlaczego zwierzęta podbijają media społecznościowe?
Trudno byłoby ukryć, że wielu użytkowników Instagram i TikToka kocha zwierzęta. Wideo i filmiki z psami często uzyskują miliony polubień lub wyświetleń, wywołując uśmiechy na twarzach odbiorców. Duże zainteresowanie zwierzętami sprawia, że niektóre profile psich influencerów biją rekordy popularności. Niektórzy właściciele widzą w tym duży potencjał na zarobek.
Profil psa influencera działa tak samo, jak profil człowieka. Podstawą jest stworzenie profilu o charakterystycznym stylu, ciekawym opisie i z treścią, która przyciągnie społeczność wiernych fanów. Największa siła psich profili polega na ich autentyczności. Psy nie udają, nie kreują sztucznego wizerunku, a zabawne zdjęcia i filmiki potrafią wywołać falę pozytywnych reakcji.
Psy budzą sympatię i zaufanie, co przekłada się na skuteczność marketingową. Dobrze prowadzony profil psa influencera może liczyć na zainteresowanie ze strony firm działających w branży zoologicznej. Współpraca może obejmować testowanie produktów, płatną reklamę produktów na profilu lub organizacje różnego rodzaju konkursów. Im większa liczba odbiorców danego profilu, tym większe szanse na dobry zarobek dla twórcy. Najważniejsze jest zachowanie autentyczności oraz komfortu pupila. Tutaj podpowiadamy, dlaczego pies odwraca głowę, gdy robisz mu zdjęcie.
Jak stworzyć profil psa influencera?
Samo założenie profilu na Instagramie jest bardzo proste. Najważniejsze jest przemyślenie treści, którą chcemy pokazywać. Profil powinien być spójny i ciekawy. Możemy zacząć od chwytliwej i łatwej do zapamiętania nazwy. Następnie dodajemy biogram i kształtujemy styl profilu.
Zdjęcia na Instagrama wcale nie muszą być profesjonalne. Wykonamy je dobrej jakości telefonem komórkowym lub lustrzanką. Najważniejsze żeby były to przemyślane i dobrze wykonane ujęcia. Tematyka zdjęć jest całkowicie dowolna i powinna nawiązywać do stylu profilu. Niektórzy eksperymentują ze zdjęciami psów w codziennym życiu, inni pokazują relacje z podróży, a jeszcze inni tworzą zdjęcia z gadżetami dla psów. Nigdy nie wiadomo, które ujęcie stanie się viralem.
Kluczem do sukcesu jest spójność profilu, ciekawa treść oraz regularność. To właśnie ten ostatni czynnik okazuje się istotny z technicznego punktu widzenia. Algorytm Instagrama premiuje aktywnych użytkowników, dlatego warto dodawać posty przynajmniej dwa razy w tygodniu. Do tego można dodawać rolki i relacje, które przyciągają nowych fanów.
Podstawą funkcjonowania rozpoznawalnego profilu na Instagramie jest też wchodzenie w kontakty ze społecznością. Odpowiadanie na komentarze, wchodzenie w interakcje z innymi właścicielami psów i oznaczanie marek pozwalają na uzyskanie większych zasięgów. Im lepiej poprowadzimy profil psa influencera, tym większa szansa na szybkie i zadowalające efekty.

Jak zarabia pies influencer? – podstawowe możliwości
Jeśli profil psa influencera zaczyna osiągać sukcesy, pojawiają się pierwsze propozycje współpracy. Na początku są to na ogół oferty barterowe. Tego typu współpraca polega na tym, że firma wysyła darmowe produkty, a w zamian otrzymuje recenzje i zdjęcia produktów na profilu psiego influencera. Im większa liczba obserwujących, tym większe możliwości współpracy. Z czasem można zacząć zarabiać na recenzjach i testach.
Psie profile w mediach społecznościowych mogą też zarabiać na postach sponsorowanych. Mogą to być zdjęcia lub filmy promujące dany produkt. Współpraca z różnymi markami z branży zoologicznej może opierać się też na wspieraniu większych kampanii reklamowych.
Najpopularniejsze profile psich influencerów mogą zacząć zarabiać na własnej marce. Z czasem pojawiają się sklepy ze sprzedażą własnych gadżetów. Mogą to być smycze, zabawki, ubranka, legowiska, a nawet kalendarze ze zdjęciami psa influencera. Najbardziej rozpoznawalne profile psich influencerów osiągają status prawdziwych gwiazd. Dobrym przykładem jest amerykański profil pomeraniana Boo, którego określono mianem najsłodszego psa świata. Profil uzyskiwał miliony obserwujących i współpracował z największymi markami, takimi jak Amazon. Tutaj dowiesz się, na jakie realne zyski może liczyć profil psiego influencera.