Ten prosty trik sprawi, że Twój pies może wystąpić w reklamie! Opowiemy, co trzeba zrobić

Psy bardzo często występują w reklamach. I nic dziwnego, ponieważ budzą powszechną sympatię, a przez to również pozytywne skojarzenia z danym produktem. Ale czy każdy szczekający pupil nadaje się na gwiazdę srebrnego ekranu? Od czego zacząć, jeśli chcielibyśmy tej przygody razem z nim spróbować?
- Czy mój pies może wystąpić w reklamie?
- Do reklamy przez agencję
- Formalności i prawa związane z udziałem psa w reklamie
Czy mój pies może wystąpić w reklamie?
Tak, Twój pies może wystąpić w reklamie! Ale droga do sławy nie prowadzi przez czerwony dywan, a raczej przez żmudne szkolenie i wypełnianie formularzy. Na początek musisz ocenić, czy Twój pupil w ogóle nadaje się do takiej pracy. Występowanie w reklamie to przede wszystkim długie godziny na planie, hałas, nowe zapachy, obcy ludzie i konieczność powtarzania tej samej czynności kilkanaście razy.
Psi aktor musi być przede wszystkim spokojny i stabilny emocjonalnie. Zamieszanie związane z obecnością na planie nie może go onieśmielać ani denerwować. Ważna jest również znajomość podstawowych komend, takich jak “siad” czy “zostań”. Poza tym zwierzak powinien być przyjaźnie nastawiony do obcych ludzi oraz innych zwierząt. No i musi dobrze prezentować się przed kamerą.
Do reklamy przez agencję
Jeżeli chcesz, aby twój pies wziął udział w reklamie, jednym z najprostszych rozwiązań jest skontaktowanie się z agencją zajmującą się castingiem zwierząt. Agencje tworzą bazy psów o różnych temperamentach i wyglądzie, co pozwala na dobór zwierzęcia idealnie pasującego do wymagań konkretnej kampanii reklamowej. Instytucje te zajmują się nie tylko castingiem, ale także wszelkimi formalnościami, które są związane z pracą zwierząt w reklamie.
Aby pies przeszedł casting, zazwyczaj będzie musiał wykonać kilka prostych komend, takich jak "siad", "leżeć ", "chodź", "patrz" czy "zostań". Tu znajdziesz instrukcję jak nauczyć psa siadania. Czasem wymagane są także pewne specyficzne umiejętności jak np. reagowanie na konkretne gesty lub wykonywanie bardziej skomplikowanych trików. W przypadku psów rasowych ważny jest również wygląd.
Formalności i prawa związane z udziałem psa w reklamie
Udział psa w reklamie wiąże się z określonymi wymogami prawnymi. W Polsce podobnie jak w wielu innych krajach, przepisy dotyczące pracy zwierząt w przemyśle filmowym i reklamowym są dość szczegółowe. Warto wiedzieć, że:
- Przede wszystkim musisz wyrazić zgodę na udział swojego psa w reklamie. Jeśli pies zostanie wybrany do roli, właściciel podpisuje umowę, która określa warunki pracy, czas trwania sesji zdjęciowej oraz wynagrodzenie.
- W każdym przypadku bezpieczeństwo psa musi być na pierwszym miejscu. Na planie filmowym czy reklamowym musi być obecny odpowiedzialny opiekun, który dba o dobrostan psa i zapewnia mu odpoczynek oraz wodę i jedzenie w czasie przerwy. O tym, jak najlepiej karmić pupila przeczytasz tu.
- Często wymagane jest ubezpieczenie psa na czas pracy, by w razie jakichkolwiek komplikacji prawnych lub zdrowotnych można było zabezpieczyć interesy zarówno właściciela, jak i producenta.
